Kinect vede de sus pana jos

de: Luminița Nițoiu
18 10. 2010

Probabil ati aflat de marele cusur al Kinect, acela de a nu functiona potrivit in cazul jucatorilor care stau asezati. Ei bine, s-a rezolvat. Controller-ul a fost calibrat astfel incat sa nu se mai concentreze pe zona fundului dumneavoastra, ci in zona gatului, spune un raport Eurogamer.

In luna iulie, Microsoft a insistat ca dispozitivul Kinect sa ii recunoasca si pe jucatorii care sunt asezati. Senzorul de baza folosit pentru construirea modelului scheletic pe care il recunoaste controller-ul a fost mutat de la baza coloanei vertebrale mai sus, la gat.

Practic, nu mai conteaza daca stati asezati si partea de jos a corpului se confunda cu fotoliul sau canapeaua in fata tehnologiei, pentru ca mainile si bratele lucreaza, a explicat un dezvoltator cu experienta care a lucrat la tehnologie, Andrew Oliver, director tehnic si co-fondator Blitz Games Studios.

Imbunatatirea se pare ca s-a petrecut “acum cateva luni”. Chiar daca modificarile aduse software-ului Kinect au venit prea tarziu pentru a putea fi valorificate pentru momentul lansarii, jocurile care vor aparea ulterior nu vor mai avea probleme din acest punct de vedere, a mai spus Oliver.

Inaintea update-ului, dezvoltatorii care voiau sa creeze un joc functionabil si pentru utilizatorii care stau asezati erau nevoiti sa realizeze un software special care sa faca toata treaba intern. Blitz a fost un asemenea dezvoltator.

Blitz are doua titluri compatibile cu tehnologia Kinect si gata a fi lansate: jocul de fitness The Biggest Loser si cel de karaoke Yoostar 2. De exemplu, solutia adoptata pentru detectarea jucatorilor The Biggest Loser care stau asezati este testarea initiala prin cateva ridicari si asezari ale utilizatorilor. Si, avand in vedere ca este un joc de sport, cine se supara ca isi face incalzirea cu o serie de genuflexiuni? Oricum, cei de la Blitz au in dezvoltare mai multe titluri pentru Kinect.